انتشار آخرین گزارش از وضعیت کیفی خودرو های تولیدی پس از ۲ سال

انتشار آخرین گزارش از وضعیت کیفی خودرو های تولیدی پس از ۲ سال

به گزارش تولیدو، گزارش آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ و اهداف پیشنهادی تعیین شده در سال ۱۴۰۳ از جانب معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام گردید.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، مهرداد خسروی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خطاب به شرکتهای تولیدکننده و عرضه کننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام نمود: با عنایت به تکلیف مبحث قانون پشتیبانی از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آیین نامه های اجرایی آن بدین وسیله اهداف کیفی خودرو سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و بعد از فروش در سال ۱۴۰۳ عرضه می شود.
به گفته وی، همچون این شاخص ها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت پس از تحویل به مشتری)، رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است که به خودروسازان ابلاغ گردیده و با جدیت هم رصد و پایش می شود.
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت، ضمن اشاره به وقفه دوساله در انتشار کارنامه کیفی خودروسازان خاطرنشان کرد: با همت و تلاش صورت گرفته در معاونت حمل و نقل و دفتر صنایع خودروسازی وزارت صمت، خلاصه وضعیت کیفی خودروسازان و همینطور ابلاغ اهداف کیفی مدنظر وزارت خانه پس از دو سال وقفه مجدد منتشر و به خودروسازان و فعالان این حوزه ابلاغ گردید.
وی ضمن اشاره به اهمیت پیگیری و رصد مستمر این فرایند تصریح کرد: اساسا به علت تنوع بالای خودرو های تولیدی و مونتاژی در کشور و همینطور تعدد خودروسازی های دولتی و بخش خصوصی باید با جدیت برنامه های کیفی دنبال شود تا بتوانیم از این طریق رضایت حداکثری را برای مردم عزیز کشورمان فراهم نماییم.
خسروی همینطور به ضرورت توجه جدی تولیدکنندگان خودرو به ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته طی سالیان متمادی خوشبختانه کشورمان از لحاظ کمی جزو تولیدکنندگان بزرگ خودرو در منطقه و جهان به حساب می آید که برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر و همینطور ارتقا جایگاه کمی و کیفی خود در رتبه بندی جهانی تولید خودرو باید توجه ویژه ای به برنامه های کیفی و ارتقا کیفیت قطعات و خودرو های تولیدی کشورمان داشته باشیم که این مهم از راه ابلاغ و پایش همین برنامه های کیفی امکان پذیر و محقق خواهد گردید.

1403/04/19
14:31:34
5.0 / 5
240
تگهای خبر: بازار , تولید , خدمات , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
تولیدو