سازمان حمایت مصرف كنندگان اعلام كرد؛

بیشترین شكایات مردمی از نان، میوه، رستوران ها و تعمیرگاه ها

بیشترین شكایات مردمی از نان، میوه، رستوران ها و تعمیرگاه ها

تولیدو: معاون رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت: نان، میوه و سبزیجات، رستوران ها و تعمیرگاه های خودروهای سبك به ترتیب بیشترین سهم شكایات مردمی را برمبنای نوع خدمات به خود اختصاص داده اند.



معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان ضمن تشریح سیاستهای این سازمان برای تقویت سامانه ۱۲۴، گفت: موفق بودن در برخورد با تخلفات صنفی و كنترل و رصد هر چه بهتر بازار، مرهون ارتباط مستمر مردم با این سامانه است و مردمی سازی نظارت را اصلی مهم برای موفقیت سازمان دانست.
به گزارش تولیدو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، شهرام میراخورلو، با اشاره به آخرین آمار و نظرسنجی انجام شده در بهمن ماه سال جاری نسبت به شكایات و عملكرد سازمان حمایت در ماه گذشته، اظهار داشت: در بهمن ماه سال جاری، جمعاً ۱۹ هزار و ۹۸۰ فقره شكایت مردمی درباب تخلفات صنفی و غیر صنفی بوسیله تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها در بخش كالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته كه از این تعداد ۶۵ درصد شكایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۵ درصد باقیمانده نیاز به كار كارشناسی یا استعلام از مراجع ذیربط است.
وی با اشاره به اینكه از مجموع شكایات واصل شده در مدت مذكور، ۸۵ درصد در بخش كالا و ۱۵ درصد در بخش خدمات بوده است، اشاره كرد: نان و میوه و سبزیجات و همین طور رستوران های غذاخوری و تعمیرگاه های خودروهای سبك به ترتیب بیشترین سهم شكایات را برمبنای نوع خدمات به خود اختصاص داده اند. همین طور گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.
این مقام مسئول، همین طور درباره مصالحه پیش از شكایات باز عنوان كرد: در این مدت، از مجموع شكایات رسیدگی شده كه منجر به تخلف شده اند، ۳۹۶ فقره با برآورد ارزش بیشتر از ۷۳ میلیارد ریال در كارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاكیان شده و به تبع از تشكیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با تاكید بر اینكه، سعی شده نتایج بررسی شكایات به شاكیان در نخستین فرصت و در كوتاه ترین زمان اعلام گردد؛ تصریح كرد: بازرسان این سازمان در سراسر كشور همزمان به بازرسی از واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی می پردازند و در تهران باز با استقرار ۷ منطقه سپس دریافت شكایات در كمترین مدت در محل حضور یافته و نسبت به بررسی شكایات و نمایش گزارش اقدام می نمایند.
میراخورلو یكی از رسالت های مهم سازمان حمایت را ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه بوسیله بازرسی و نظارت بر تمامی واحدهای عمده و خرده فروش و تسریع در رسیدگی به تخلفات و فرهنگ سازی و گسترش نظارت های مردمی عنوان نمود و اظهار داشت: بر این اساس شهروندان محترم می توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران فروشی، كم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاكتور و سایر تخلفات اقتصادی بوسیله سامانه ۱۲۴ مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

1397/12/26
14:38:22
5.0 / 5
4931
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
تولیدو