اسلام پناه:

استانداردسازی کالا و خدمات در راستای بهبود فضای کسب وکار است

استانداردسازی کالا و خدمات در راستای بهبود فضای کسب وکار است

به گزارش تولیدو، رییس سازمان استاندارد در پیامی به مناسبت هفته استاندارد اظهار داشت: لزوم استانداردسازی کالا، خدمات و فرایندها در راستای بهبود فضای کسب وکار، کیفیت محصولات و سلامت زندگی مردم است.



به گزارش تولیدو به نقل از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه امروز پنجشنبه ۱۹ مهر در پیامی به مناسبت هفته استاندارد نوشت: استانداردها زیربناهایی هستند که فاصله ها را کاهش و امکان دسترسی به دانش، آموزش و بازارهای مختلف را فراهم می کنند.
استانداردها برای دستیابی به جهانی بهتر اهتمام بر پاسخ به چالش های پیش رو و کمک به افراد و صنایع دارند تا برای خلق آینده ای بهتر و روشن تر برای همه تلاش کنند.
نظام استانداردسازی در جمهوری اسلامی ایران برمبنای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران یکی از کامل ترین و جامع ترین ابعاد حکمرانی در این حوزه می باشد که ۴ رکن استانداردسازی، اندازه شناسی و اوزان، ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت و همین طور حلال را در بر دارد.
سازمان در دوران تحوّلی خود طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ کوشش های گسترده ای برای ایجاد، حفظ و ارتقا روابط حسنه خود با سازمان های بین المللی استاندارد، نهادهای استاندارد و تأیید صلاحیت کشورهای عضو سازمان بین المللی استاندارد (ISO) به عمل آورد که بعد از سال ها، گرفتن عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در «اتحادیه تأیید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه» (APAC) و «اتحادیه بین المللی اعتبار بخشی لابراتوار ها» (ILAC)کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک(IEC) و سیستم بین المللیIECEوIECEX دستاوردی ملی بر این تلاش هاست.
به گواه گزارش مراجع اقتصادی و تجاری، عضویت ایران در ILAC بر ۲۰ میلیارد دلار صادرات و ارزآوری تأثیر مثبت گذاشته است و مانع خروج بالاتر از ۵۰ میلیون ارز از کشور شده است که این موفقیت ظفرمندانه بعد از سه دهه و با تلاش و تعهد دلسوزانه ی کارکنان متعهد و فرهیخته سازمان ملی استاندارد ایران به ثمر نشسته است.
سازمان ملی استاندارد ایران در دوره تحولی خود، ارتقای ۶ پله ای را در سازمان بین المللی استانداردسازی (iso) در میان کشورهای جهان کسب و از رتبه جهانی بیست و شش به جایگاه بیستم رسیده است و توانست رتبه نخست منطقه را در کارنامه خود در همین بازه زمانی ثبت کند.
این تجارب در کنار مشارکت چشم گیر نسل جوان نخبه و کارشناسان فنی، ترکیب قوی از دانش خردمندانه و نشاط را در این سازمان به وجود آورده که منشأ تحولات گوناگون در تولید با کیفیت و اقتصاد صادرات محور بوده است.
این سازمان علاوه بر کسب عناوین و جایگاه های بین المللی مهم، در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور در جشنواره شهید رجایی دولت با ارتقا رتبه نسبت به سالهای قبل، در میان بالاترین دستگاه های اجرائی کشور قرار گرفت.
بر این اساس چشم انداز ما ارتقای کیفیت زندگی و رفاه مردم، تامین منافع ملی و ارتقای توان رقابتی تولیدات ملی در سایه نظام استاندارد است تا در تمامی جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در یک وفاق ملی؛ ایرانی قوی تر و ایمن تر را در امتداد توجه جدی به حق الناس بسازیم.
روز جهانی استاندارد امسال با شعار «استانداردها؛ مشارکت مردمی؛ جهش تولید و توسعه اقتصادی» نامگذاری شد تا فرصتی برای افزایش آگاهی و درک بهتر نسبت به اهمیت جایگاه نظام استاندارد و لزوم استاندارد سازی کالا، خدمات و فرآیندها در راستای بهبود فضای کسب وکار، کیفیت محصولات و سلامت زندگی مردم باشد.
این روز متمایز را به تمامی مردم عزیز ایران اسلامی؛ اعضاء محترم شورای عالی استاندارد؛ همین طور فعالان اقتصادی، تولیدی، ذی نفعان و تلاشگران عرصه کیفیت و استانداردسازی تبریک می گویم.

1403/07/20
10:48:04
5.0 / 5
86
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
تولیدو