یك مقام صنفی اعلام كرد؛

تولید ۸۰ میلیون متر فرش ماشینی

تولید ۸۰ میلیون متر فرش ماشینی

به گزارش تولیدو، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی اظهار داشت: میزان تولید فرش ماشینی کشور ما بیشتر از ۸۰ میلیون متر مربع است که حدود ۷۰ درصد آن به مصرف داخلی می رسد و باقی صادر می شود.



به گزارش تولیدو به نقل از مهر، محمود تولایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی در رابطه با تولید فرش ماشینی اظهار داشت: ظرفیت تولید فرش ماشینی در ایران ۱۲۰ میلیون متر مربع است، اما حالا ۸۰ تا ۹۰ میلیون متر مربع تولید می شود که البته متناسب با نوع فرش هایی که تولید می شود شامل ظریف و درشت متغیر است، اما به صورت متوسط حدود ۸۰ میلیون متر مربع تولید سالانه کشور است.
وی افزود: حدود ۷۰ درصد از این میزان تولید هم به مصرف داخلی می رسد و باقی صادر می شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی اظهار داشت: محدودیت هایی که در حوزه تجارت خارجی و تحریم های ظالمانه داریم، فرش ماشینی را هم درگیر کرده است.
وی اضافه کرد: علیرغم مشکلات ارزی و بازگشت ارز ناشی از صادرات و محدودیت هایی که در این عرصه پیش رو داشتیم، حجم صادرات ما در این عرصه کمتر نشد، تنها ارزش صادرات به دلیل کاهش قیمت جهانی پایین تر آمده است.
تولایی با بیان اینکه سال جاری وضع ما نسبت به سال قبل بهتر است، اظهار داشت: اگر محدویت های فعلی را نداشته باشیم فرش ماشینی تا یک میلیارد دلار به سادگی ظرفیت صادراتی دارد، بخصوص که در بحث مواد اولیه محدودیت هایی داریم که آنها هم فعالیت ما را مقداری محدود می کند.
وی با بیان اینکه فرش ایرانی به اقصی نقاط دنیا صادر می شود، اضافه کرد: هر خارجی دوست دارد که فرش ماشینی ایرانی داشته باشد و فرش ایرانی را خریداران بعنوان کالایی برتر و با برندی بهتر و کیفیتی تر می دانند؛ بنابراین فرش ایران شرایط بسیار مطلوبی به لحاظ تولید دارد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی در رابطه با تأمین مواد اولیه هم اظهار داشت: برای تأمین مواد اولیه ما بورس کالا را داریم که متأسفانه مواد اولیه صنعت فرش ماشینی «پلی استر» و «پلی پروپیلن» را گران می خریم.
وی اظهار‬ کرد: ما با ترکیه در تولید فرش ماشینی رقابت داریم، اما دست آنها در تولید باز است و محدودیت های ما را ندارند. ما‬ در‬ کشور‬ مواد‬ اولیه‬ را گران تر تهیه‬ می کنیم‏، در‬ نتیجه اساسا نمی توانیم در بازارهای جهانی رقابت نماییم.
تولایی در انتها در رابطه با ماشین آلات اظهار داشت: در بحث ماشین آلات نساجی هم مشکلات فراوانی داریم، اما تولیدکنندگان تلاش کردند ماشین آلات را به روز نگه دارند و رقابت کنند.

1403/07/27
13:36:33
5.0 / 5
13
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
تولیدو